Nieuws


P9  in Oscherslebe

Afgelopen donderdag vertrokken we naar het mooi circuit van Oscherslebe in Duitsland.
Op vrijdag stond er een vrije training en een kwalificatie op het programma. In de vrije training zat Erwin goed in zijn ritme en wist meteen goede tijden te rijden. En al snel reed hij een nieuwe PR. Na de vrije training is Erwin vooral bezig geweest met de verzamelde data doornemen samen met Motortactics en hebben we een aantal punten doorgesproken waar aan gewerkt moest worden. Ook dat ging zoals gehoopt en tijdens de kwalificatie wist Erwin maar liefst zich een seconde te verbeteren ten opzichten van de vrije training, Dit was goed voor een 16de tijd. Ook na de kwalifikatie werd er meteen weer in de data gekeken waar we nog tijd verloren om zo in kwalificatie 2 dit nog proberen te verbeteren. Op zaterdag was de grip een stuk minder vanwege de regen die we hadden gehad op vrijdag avond. Ook  de temperatuur was aanzienlijk kouder was dan vrijdags. Helaas kon Erwin ook geen betere tijd zetten en moesten we genoegen nemen met een 16de tijd.

 

Chaotische race 1,
Race 1 werd vanwege een ongeluk in een andere groep uitgesteld. Om 17:55 mochten we dan alsnog van start. Start was goed en Erwin wist zich meteen in de top 10 te melden. Helaas na 3 rondes werd het vanwege een crash code rood. Toch kwam er nog een herstart waar waarschijnlijk niemand opgeteld had vanwege de tijd. Tijdens de herstart wist Erwin zich weer in de top 10 te melden en zelfs even op de 6de plaats terecht kwam. Toch was dit tempo nog net wat te hoog voor Erwin maar gaf zich niet zo maar gewonnen en wist uit eindelijk als 9de te Finishen!!

Race 2 begon ook heel goed helaas kregen we halverwege de wedstrijd schakelproblemen en daardoor moest Erwin het tempo laten zakken en verstandig uitrijden om toch punten te kunnen pakken en finishede op de 14de plek.

 

“Dit was een leerzaam weekend, ik merk dat ik steeds meer uit de data kan halen en dat zien we terug in het rijden waar ik blij mee ben. We staan inmiddels op een mooie 7de plek in het kampioenschap en we gaan er alles aan doen om de motor weer in orde te krijgen voor de wedstrijd op 17 Mei in Assen”


Goed weekend voor Erwin in Assen

Afgelopen zaterdag stond alweer race 2 op de kalender. Op vrijdag heeft Erwin nog even met Motortactics samen gezeten over de data van de vorige race en besproken waar op te letten voor kwalificatie 1.

Kwalificatie 1:
Het was nog redelijk fris maar het rijden ging lekker. Aan de punten kunnen werken die besproken waren. Erwin wist een prima tijd neer te zetten dat goed was voor P16. Toch zijn dit niet de tijden die hij normaal rijd en er moest nog wel iets gebeuren voor kwalificatie 2.

 

Kwalificatie 2:
Deze was vrij snel klaar voor Erwin. na 1 ronde kreeg Erwin een lekke band en moest helaas de rest van de kwalificatie voorbij laten gaan, aangezien er tijd te kort was om nog een ander wiel te wisselen.
Helaas werd dit een P19 op de grid voor de race.

 

Race:
De Race werd wat uitgesteld door een code rood bij een andere klasse en gingen we om 17:00 uur verstart. De start was goed en kon een aantal plekken goed maken maar omdat hij aan de buitenkant zat kon hij niet zo door drukken als hij had gewild. Toch wist Erwin goed naar voren te rijden en werd afgevlagd op plaats 11. Later is er nog 1 rijder uit de uitslag genomen en werd het P10!!

“Het resultaat is prima alleen voor mijn gevoel zit er meer in. Ik kan niet de ronde tijden rijden die ik voorheen deed, Waar dit precies aan ligt weten we niet maar we gaan er alles aan doen om dit te verhelpen en heb hier alle vertrouwen in dat dit ook gaat lukken”

 

Op 2-3 en 4 Mei staat alweer de volgende wedstrijd op de planning dit keer in Oschersleben Duitsland. Hier gaan we weer samen met Motortactics aan de slag om het maximale eruit te kunnen halen.


Moeilijke start seizoen 2025

Het eerste raceweekend zit erop, een weekend waar we niet op hadden gehoopt. Op vrijdag hadden we eerst nog een training gepland om nog even de puntjes op de I te zetten samen met Motortactics. Er werden serieuze vooruitgangen gemaakt en alles verliep zoals het moest.

Op zaterdag verliep het allemaal een stuk minder, We hadden veel problemen met de motor tijdens de kwalificaties wat zelfs een uitstapje tot de grindbak niet voorkomen kon worden. Ondanks dat kon Erwin toch een nette 15de tijd neerzetten van de 5 rondes die hij heeft kunnen rijden. Gelukkig Konden we de motor op tijd afkrijgen voor race 1.

In de warm-up ronde Voelde de motor goed aan en dat kweekte weer vertrouwen voor de race. De start was wederom goed en Erwin wist direct een aantal plekken goed te maken. En kwam zelfs al de top 10 binnen!! Helaas was het ons die dag niet gegund en kregen we wederom schakel problemen. Toch bleef Erwin rijden voor wat hij waard was en ondanks het probleem reed hij erg scherpen rondentijden en wist hij als 11 over de finish te komen.

“Het resultaat is goed alleen de problemen met de motor zijn frustrerend. Wetende dat er gewoon meer ingezeten had”

We gaan nu de motor weer volledig na kijken en er voor proberen te zorgen dat we zonder technische problemen over 2 weken klaar staan in Assen voor race    


Portimão Portugal

Op 19 December was het eindelijk zover, We vertrokken richting Portugal Portimão voor 3 dagen race plezier met 2 the Experience.

Nadat we de motor aantal dagen voor vertrek al op transport gezet hadden konden we zelf ook eindelijk vertrekken voor 3 trainingsdagen met Motortactics. Op Donderdag middag kwamen we aan in Portugal en deze dag hadden we nog niet veel op de planning als alleen inchecken bij het hotel en in de avond de motor uit kratten op het circuit. Op vrijdag was het eindelijk zover en mochten we gaan rijden, om 9.00 uur was de eerste sessie al en moesten dus vroeg uit de veren om de banden op tijd warm te hebben. De eerste sessie was vooral de baan instuderen en je lijnen te zoeken. Dit viel nog niet mee omdat dit circuit veel blinden bochten heeft en het erg moeilijk maakt om je rijlijnen te kunnen bepalen.
Ook reed Erwin met een datalogger van Motortactics die alle data verzameld van wat Erwin allemaal doet tijdens het rijden. Dit was ook het doel van deze training in Portimão, veel bezig zijn met data en hieruit veel leren en het rijden daarop aanpassen. Erwin werd hierdoor goed begeleid door Motortactics en heeft hier ook enorm veel van geleerd. Na iedere sessie werd er een data en video analyse gedaan en bij iedere sessie werden de rondetijden weer aangescherpt!!

"Na iedere sessie kwam ik weer met een goed en zelf verzekerd gevoel van de motor af, Ik heb in deze 3 dagen enorm veel geleerd en ik kan niet wachten om weer in Assen te gaan rijden en te kijken of ik hier mijn rondetijden kan aanscherpen"

Hierbij nog een promo filmpje van Motortactics

training & coaching @ Portimao (Algarve Portugal) - Powered by 2theexperience

Wij willen 2 the Experience en Motortactics bedanken voor dit geweldig weekend. Dit gaan we zeker vaker doen.


Finale races Assen

Seizoen 2024 zit erop!!


Het doel van dit seizoen was om veel ervaring op te doen en te leren.
Dat hebben we zeker gedaan, Erwin wist in de eerste 2 wedstrijden flink progressie te maken wat resulteerde in een nieuwe persoonlijke ronde records maar liefst een verbetering van 2sec!
Helaas hadden we ook een flinke tegenslag te verwerken, de crash op 18 mei. Dit kosten wat tijd en moeite om te herstellen en weer terug op
niveau te zijn van waar we toen stonden. Toch heeft Erwin dit goed opgepakt en in begin na de crash met pijn moeten rijden maar dat hield hem niet tegen. Ook hierin hebben we veel van geleerd. Afgelopen zaterdag hadden we de laatste 2 wedstrijden van het seizoen. Dit keer was het 1 kwalificatie en 2 wedstrijden. In de kwalificatie was het nog wat fris maar Erwin wist toch een nette tijd te zetten die hij het hele jaar door nog niet had gereden tijdens een kwalificatie, daar waren we erg blij mee. Ondanks de goede ronde tijd was het een 20ste plek op de grid.

Race 1

Had Erwin nog even met Joey Litjens gezeten om wat puntjes op de I te zetten. De start was wederom goed en Erwin wist direct een
aantal plekken goed te maken. Ook bleef hij aansluiting houden met een mooi groepje rijders waar veel van positie werd gewisseld iedere
ronden. En kwam uit eindelijk als 12de van de supersport over de streep.

 

Race 2

Wederom vanaf plek 20 van start en ook pakte Erwin direct weer
een aantal plekken, De eerste 3 rondes kwam Erwin niet goed in zijn
ritme waardoor hij weer een aantal plekken verloor. Toch kon hij zich
herpakken en uit eindelijk kwamen de goed ronde tijden weer en kwam hij als 14de over de finish.

“terug kijkend op seizoen 2024 mag ik absoluut niet klagen, Op de
crash na en een technisch probleem in Oscherslebe en dus 2x een 0
scoren zijn we toch als 14de geëindigd in het kampioenschap. Dik te
vrede kijk ik dan ook terug op seizoen 2024. Dit had ik nooit gehaald
zonder hulp van mijn sponsoren, mijn team vrienden en familie
Ontzettend bedankt Op naar het volgend seizoen”


Race 8 Assen

We waren nog maar net terug van Oscherslebe en de volgende race in Assen stond alweer op de agenda. Nadat we met een goed gevoel
huiswaarts gingen van Oscherslebe gingen we afgelopen vrijdag met
een goed gevoel richting Assen.

Op zaterdag was het s`morgens nog erg mistig en werd alles uitgesteld. Om half 11 mochten we beginnen aan
Kwalificatie 1,Ondanks dat Erwin bij het aan remmen van de geerttimmer een klein technisch probleem kreeg en even de grindbak in ging wist hij de motorgelukkig rechtop te houden en kwam snel de pit in om het probleem te verhelpen. Dat werd snel opgelost en weer terug de baan in en zetten een prima tijd neer. Gelukkig had Erwin genoeg cross ervaring om het goed af te laten lopen


Kwalificatie 2 zette Erwin verschillende keren aan om zijn tijd uit
kwalificatie 1 te verbeteren en dit lukte. En stond Erwin op P21


Om 15.05 hadden we de wedstrijd startende vanaf p21.Erwin wist direct weer aantal plekken goed te maken met de start. Erwin had aansluiting bij een mooie groep rijders. Helaas waren deze net wat te snel en verloor hij de aansluiting na een aantal rondes. Ondanks dat Erwin een eenzame race reed had hij wel keurige constante ronde tijden en wist hij als 13de in zijn klasse over de streep te komen. Momenteel staan we 16de in het kampioenschap.

5 oktober is helaas alweer de laatste wedstrijd van seizoen 2024. Op
deze dag worden er 2 races verreden en er kan nog veel veranderen in het kampioenschap. Wees welkom bij de laatste wedstrijd van het
seizoen.

Hopelijk tot 5 oktober

Oschersleben race 6 en 7

Afgelopen weekend stond eindelijk het mooie circuit van Oschersleben weer op het programma.
Op donderdag goed op tijd vertrokken om daar aan te komen en alles rustig op te kunnen bouwen. Vrijdag stond er de keuring en de 1e vrije training gepland. Erwin wist meteen een prima tijd te zetten om mee te beginnen en sloot de dag tevreden af.

Zaterdag was het tijd voor 2 kwalificaties. Het werd erg warm die dag dus plan was om in kwalificatie 1 direct er vol voor te gaan aangezien deze ‘s morgens was. Erwin verbeterde zijn tijd met een dikke seconde en daardoor ook weer zijn eigen ronde record aangescherpt.
Goed voor plek 18 in de supersport.


Bij kwalificatie 2 was het erg warm en we wisten dat het moeilijk zou worden om de gezette tijd te kunnen verbeteren. Erwin had weinig kans om überhaupt een ronde aan te zetten vanwege het langzamere verkeer. Toch met een tevreden gevoel de dag afgesloten met een 18de startplek aan de start bij de supersport.

 

Race 1 was op zondag gelukkig stuk minder warm. De start was helaas deze keer slecht en verloor veel plekken in de eerste paar bochten. Na 3 rondes had Erwin zich al prima naar voren geknokt en wist het gat langzaam dicht te rijden naar het groepje voor hem. Helaas werd het een rode vlag situatie vanwege een crash van iemand anders. Eind resultaat race 1: 13de.

 

Bij race 2 was de start goed en wist Erwin meteen al een aantal plekken goed te maken. Erwin zat direct goed in zijn ritme. In ronde 4 maakte Erwin een foutje waardoor hij een pion raakte en zijn schakelpook afbrak. Helaas de wedstrijd niet uit kon rijden.
"Erg jammer vooral boos op mij zelf, want hier had meer in gezeten"
Al met al toch weer veel geleerd dit weekend en dat nemen we mooi mee naar de volgende wedstrijd 7 september in Assen.


Jacks Racing Day 2024

Afgelopen weekend was het dan zover, we mochten rijden in de BeNeLux trophy
tijdens de Jacks racingdays op Assen.
Vrijdag was een dag voor ons met alleen officiele zaken zoals een rijders briefing,
zaterdag waren de qualificaties.
Deze verliepen niet zoals we gehoopt hadden tijdens het rijden komen we
erachter dat de blessure, opgelopen tijdens de IDC race in mei, nog steeds
opspeelt bij het rijden. Erwin kwam door de blessure dan ook niet goed in zijn
ritme en de ronde tijden waren hierdoor niet goed om mooi met de rest mee te
kunnen. Onze snelste tijd was een 1:51:6 wat opzich een oke ronde tijd is maar
voor deze cup was dit niet goed genoeg en stonden we als laatste op de grid.
We hebben zaterdag avond nog wat aanpassingen gedaan aan de motor in de
hoop dat dit zou bijdragen aan het verlichten van de blessure tijdens het rijden
bij Erwin. Zondag was het tijd voor de races, 2 op een dag en voor volle tribunes! We
hebben een officiele grid met vooropstelling en tijd om mentaal nog even voor
te bereiden op de race. De aanpassingen werkten en dit was ook goed te zien
tijdens onze eerste race. De start was zoals we gewend zijn weer enorm goed en
Erwin kon al meteen 6 plekken goed maken. Het ritme zat er direct goed in en
de ronde tijden waren ook goed. Met een mooie groep rijders werd er flink
gestreden. Helaas was de race met 15 rondes voor Erwin nog even net te veel.
Maar we zijn blij met de progressie. Race 2 was later op de zondag. Wederom
was ook deze start weer goed en wist Erwin wederom een aantal plekken goed
te maken. We hadden tussen race 1 en 2 nog een aanpassing gedaan maar dit
had helaas niet het effect wat we gehoopt hadden. Met 2x een 11de plaats
mogen we niet klagen. We komen weer in de buurt van onze rondetijden van
voor de crash, snelste tijd gereden het weekend is een 1:49:6 Wat een eer en
een ervaring om voor zoveel publiek te mogen rijden!  


Moeilijk weekend voor Erwin

Afgelopen vrijdag en zaterdag was het eindelijk weer zover. Na een aantal weken rust, en een training tussendoor, mochten we weer richting Assen voor race 4 en 5 van de IDC. Na de crash tijdens de start van de vorige race in Mei, was het weer even wennen en dit was ook goed te merken. Erwin kwam na de warm-up al erg slecht van de motor af. Erwin zat niet lekker op de motor en dit kosten enorm veel energie om toch goede tijden te kunnen rijden. Helaas waren hierdoor de tijden dan ook niet heel goed , iets wat we niet gewend zijn. Q1 regende het en dat was een voordeel voor Erwin, iets minder zwaar voor het lichaam en hij wist dan ook een mooie 13de tijd neer te zetten. Heel tevreden maar gezien dat Erwin toch nog veel lichamelijke klachten had hebben we besloten energie te sparen voor de wedstrijden en om Q2 niet te
rijden. Achteraf, voor de startopstelling, helaas niet de juiste beslissing om niet te rijden en zakte we van plek 13 naar 22.
Zaterdag in de warm-up begonnen we met een droge baan maar al snel begon het te regenen en konden we de sessie niet afmaken. Dit omdat we op slicks stonden en het te nat werd gedurende de sessie om hierop door te rijden. De hele dag was het al steeds twijfelachtig wat het weer zou doen. Wij gokte op regen voor race 4 en dus ook met de regenwielen de baan op. Al snel bleek dit geen goede keuze te zijn en bleef het droog. Na 6 rondes begonnen de problemen te ontstaan met de banden en na 3 x bijna crashen besloten om rustig en op safe de laatste paar rondes uit te rijden. En we eindigden op een mooie 15e plaats. Race 5 besloten we 15 min voor de race nog snel te wisselen naar slicks. En dat was een goede keus. De start was weer goed zoals we gehoopt hadden en Erwin kon een aantal plekken goed maken. Met een mooie strijd
gedurende de gehele wedstrijd geëindigd op plaats 16.

“Het was goed om weer op de motor te zitten en mijn rondes te kunnen
maken. Hopelijk vinden we snel onze secondes terug die we voor de crash
hadden zodat we weer mooie resultaten kunnen boeken.”


Op 3 & 4 Augustus gaan we racen in de BeNeLux trophy tijdens de Jacks Racing Days!


DNF race 3

Helaas hebben we afgelopen zaterdag de dag niet
afgesloten zoals we wilden. We begonnen de dag sterk! De
kwalificaties gingen enorm goed en de persoonlijke beste rondetijden
werden wederom verbeterd, Q1: 1:49,727 en Q2: 1:48,692. We keken
enorm uit naar de race! Helaas ging het met de start van de race helemaal fout tijdens de start. Erwin zijn start was weer heel goed, kwam goed weg alleen was er een rijder voor hem die motorproblemen kreeg waardoor hij stilviel. Dit gebeurde allemaal zo snel dat Erwin erbovenop reed met als gevolg een flinke crash. De medical car was er gelijk bij en na de eerste checks op de baan, werd Erwin per Ambulance naar het Medical center vervoerd en moest daarna door naar het ziekenhuis. Naar een aantal testen en foto’s bleek het gelukkig mee te vallen en houdt Erwin er een zere enkel, schouder, elleboog en een ietwat gekrenkt ego aan over. De rijder waar Erwin achterop reed heeft geen verwondingen en is dus OK!
De motor is er helaas minder goed vanaf gekomen. Afgelopen dagen
hebben we de motor uit elkaar gehaald en de schade opgenomen. We
hebben inmiddels al veel onderdelen kunnen bestellen en we gaan
nog kijken samen met Volleberg motorsport wat we moeten doen met
het blok. Naar verwachting gaat dit mee vallen en kunnen we er 14
juni weer tegen aan mits we alles optijd afkrijgen en de coureur weer
fit is 😉


We willen graag iedereen die heeft geholpen 18 mei bedanken!
Het Medical team, De marshalls, Personeel Wilhelmina Ziekenuis
Assen, Joris Lentfert en team, familie en vrienden.


Training circuit Zolder

Op Maandag 6 mei hadden we  een dag vrij rijden geboekt op het circuit Zolder (België) dit was een mooie gelegenheid om wat dingen te proberen met banden druk. prima dag om even lekker te kunnen rijden zonder de druk om te moeten presteren. Ook hier wist Erwin weer zijn eigen rondetijd aan te scherpen met dik 2 seconde!! 


14de plaats in race 2

Race 2 IDC 27 april
Q1 ging goed en ook was duidelijk dat de Erwin veel van de extra training
geleerd had. De ronden tijden werden makkelijker gehaald zonder teveel
risico's te moeten nemen. Q1 werd afgesloten met een 20ste tijd een 1.51.6
net geen nieuw persoonlijk ronde record.

Voor Q2 werd er een kleine aanpassing gedaan aan de motor en dit was
perfect. Erwin wist zijn tijd te verbeteren en zijn eigen ronde record ook flink
aan te scherpen. 1.50.5 wat goed was voor een 21ste startplaats. Dik te
tevreden en met een goed gevoel de wedstrijd in.

De start van race 2 was heel goed en Erwin wist direct veel plekken goed te
maken. Wat bij race 1 het probleem was dat het ritme er niet direct goed erin
zat was dit nu in race 2 wel anders. Rondetijden waren vanaf het begin goed
en met mooie gevechten op de baan kwam Erwin als 14de over de finish. En
wederom zijn persoonlijk snelste tijd verbeterd : 1.49.7

Het was een hele goede wedstrijd voor het team en we zetten flinken stappen
vooruit waar wij heel blij mee zijn. We staan nu in het kampioenschap op een
mooie 13de plek.


Training 13 April

Zaterdag 13 april hadden we een extra training geboekt.

Om even de puntjes op de i te zetten hadden we besloten om een performance training erbij te boeken waar er gekeken wordt hoe dat Erwin rijdt. Om dit te kunnen zien werd er een datalogger op de motor gemaakt en na iedere sessie werd de data uitgelezen en besproken wat er beter kon of juist goed ging. Na iedere sessie boekte we vooruitgang alleen na sessie 3 hadden we helaas technische problemen met de motor die we ter plekken niet konden oplossen. Jammer!! Toch heeft Erwin genoeg huiswerk mee gekregen waar dat hij de komende wedstrijden of trainingen op moet gaan focussen. 


Race 1 Assen

Op 6 April stond de eerste wedstrijd op het programma, De eerste keer in de supersport 600. Omdat Erwin klaagde over opgepompte armen tijdens het rijden de dag voor de wedstrijd hadden we de vering een beetje aangepast om het iets comfortabeler te maken.
Q1 ging prima even wennen tussen het geweld van de supersport. De rondentijden waren goed en hadden een goede basis. Q2 kon Erwin nog iets van zijn tijd afrijden maar nog niet de tijd die we moeten kunnen rijden. Race 1 vanaf p19 van start. Meteen maakte Erwin een aantal plekken goed door een goede start te nemen. Alleen Erwin kwam niet direct in zijn ritme en dit kosten een aantal plekken. vanaf ronde 5 werden de rondetijden steeds beter maar te laat om aansluiting te krijgen bij het groepje voor Erwin. In de laatste ronde wist hij zelfs de snelste tijd te zetten. resultaat P19. Er is veel werk aan de winkel daarom hebben we 13 april nog een training geboekt om nog wat meters te kunnen maken.


De eerste meters van 2024

Op 5 april was het eindelijk weer zover, de start van seizoen 2024!!
Op vrijdag 5 april hadden we 3 sessies vrij rijden geboekt om er weer even in te komen.
de eerste 2 sessies waren nat maar dit kwam eigenlijk heel goed uit. De motor moest nog in gereden worden nadat deze klaar gemaakt was door Volleberg motorsport, dit was een prima moment om rustig te beginnen. Al snel was duidelijk dat we een totaal andere motor hadden motorisch maar ook het veren van de motor was even wennen, deze was ook weer na gekeken en aangepast waar nodig door onze sponsor Buzz bike service. Gelukkig hadden we ook de laatste sessie een droge sessie en daar werd al snel duidelijk dat de motor heel goed voelden.
Omdat we een aantal maanden niet op de motor gereden hadden kregen we te maken met armpump. ondanks het vele sporten bij Anco lifestyle centre moesten de armen toch nog even wennen. uit eindelijk met wat kleine probleempjes een prima dag voor het team.


KAMPIOEN Dutch pro class 600

WE DID IT!!!!! Kampioen Dutch ProClass 600 2023!!

Dit seizoen zijn we als team overgestapt naar een andere organisatie, namelijk de IDC, een hoger niveau en daardoor meer uitdaging. Aan het begin van dit seizoen hadden we dit dan ook niet durven dromen! Ons doel was om zoveel mogelijk te leren gedurende het seizoen. Maar dat we kampioen zouden worden had niemand verwacht. We hebben veel geleerd ; van afstellen van de motor tot het rijden zelf. De rondetijd in Assen  hebben we, gedurende het seizoen, met maar liefst 3 seconde verbeterd.  Verder hebben we dit seizoen ook 2 nieuwe circuits mogen ervaren, Oschersleben en Hockenheim. Het was een geweldig seizoen maar ook een druk seizoen; wat zeker naar meer smaakt!! Zonder mijn sponsoren was dit echter niet gelukt. De steun die de sponsoren ons gegeven hebben het afgelopen seizoen was geweldig! Wij zijn dan ook trots dat we zulke sponsoren hebben als team. Nogmaals bedankt aan alle sponsoren hiervoor en wij kijken nu al uit naar seizoen 2024!

 

We zijn druk bezig om alles te regelen voor het 2024 seizoen. Het plan is om wederom een volledig seizoen te gaan rijden bij de IDC, dit door het kampioenschap, wel in een klasse hoger, de Supersport 600.

 

Om een volledig seizoen te kunnen gaan rijden in 2024 zijn we nog wel opzoek naar nieuwe sponsoren die ons nog een stapje hogerop kunnen helpen. Weet jij of ben jij degene die ons wil ondersteunen voor seizoen 2024? Dan kun je contact met ons opnemen via de mail of via het contactformulier. Zo kunnen we gezamelijk kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.


Finale Race 12 en 13

Het was alweer tijd voor de allerlaatste races van het seizoen: De finale races!

Afgelopen zaterdag ondanks wat tegenslagen toch een geweldige dag met een nog mooier resultaat!

Tijdens de kwalificatie hadden we een gokje gewaagd, andere afstelling van de motor met de hoop hier iets mee te kunnen winnen. Helaas voelde de afstelling niet goed aan en kwamen we niet verder dan een 8ste plek. Gelijk alles weer terug gezet naar de originele afstelling voor race 1 en deze begon goed. Van P8 gelijk door naar P3 en Erwin zat goed in zijn ritme. In de 3de ronde vechtend voor P2 ging helaas de motor kapot en haalde Erwin voor het eerst dit seizoen de finish niet! Een slechtere timing kun je je niet voorstellen maar ook dit hoort bij racen! Hierdoor werd het allemaal wel wat spannender, voor het team, familie ,vrienden en sponsoren.

Voor race 2 hebben we de reserve motor laten keuren en verzoek gedaan om hiermee race 2 te mogen starten. Aangezien we de andere motor niet meer rijdend kregen maar toch nog wilden knokken voor het kampioenschap. Voor het eindstand was het belangrijk dat Erwin zou fnischen tijdens race 2. De start was wederom goed en de spannende wedstrijd kon beginnen op P4. Erwin moest nog wennen aan de andere motor en zakte, door een aantal foutjes, terug  naar P15. Uiteindelijk kon Erwin zijn draai vinden en wist hij nog terug te rijden naar P8. Dit was meer dan voldoende om het kampioenschap binnen te halen. IDC Kampioen ProClass 600 2023!!! 


Race 11 Assen

De kwalificaties verliepen heel goed voor Erwin, hij wist tijdens kwalificatie 1 al direct zijn eigen ronde record te verbeteren met maar liefst 1.1 sec!! in kwalificatie 2 kon Erwin zijn tijd niet meer verbeteren maar het was nog steeds goed genoeg voor de Polepositie. De Race begon goed maar hij kon niet direct goed in zijn ritme komen en dat kosten hem 1 positie. met een felle strijd voor plek 2 en 3 samen met Remy Pater was het Erwin die als 2de over de streep wist te komen. ''Erg te vrede over de hele dag, weer veel geleerd laatst in Oscherslebe en daar profiteer ik nu ook van hier in Assen''


Race 9 en 10 Oscherslebe

Dit weekend in Oschersleben was een moeizaam weekend voor Erwin. Vrijdag met de vrije training ging het niet lekker en kwam hij te kort om vooraan mee te kunnen draaien. Helaas hadden we maar 1 trainings sessie op vrijdag en moesten we voor zaterdag, de kwalificaties, het probleem zien te vinden. Na wat aanpassingen in de vering en met nog wat algemene aanpassingen, de 1e kwalificatie op zaterdag begonnen. Echter bleek al vrij snel dat de motor nog steeds niet goed stond en ging het dan ook nog niet helemaal lekker.

Voor de 2e kwalificatie gingen we het in de banden zoeken en zijn we met een andere bandendruk deze laatste kwalificatie begonnen. Na ronde 1 was het meteen duidelijk dat Erwin weer in zijn ritme zat en het weer ging zoals we Erwin kennen. Het gevoel was terug en dat resulteerde in een mooie 4de tijd. Op zondag in de warm up ging het ook meteen goed en reed Erwin zelfs de snelste tijd. Race 1 vanuaf P4 gestart en Erwin wist gelijk een plekje goed te maken. De hele wedstrijd een mooie strijd voor P3 en 4 gestreden. Helaas door een klein foutje in de laatste ronde koste dat een plek en kwam Erwin als 4de over de Finish. Race 2 ging de start niet goed en viel Erwin een aantal plaatsen terug. Al snel wist Erwin weer wat  plekken goed te maken en kwam hij in een groepje terecht voor P3,4 en 5. Bijna iedere ronde wisselden de posities en in de laatste ronde wist ik hij zich door te drukken naar P3 en dit dan ook vast te houden. 


Race 7 en 8 Assen

Dit weekend in Assen maar liefst 3 dagen racen in plaats van 1. Op vrijdag was het prima weer en we hadden een perfecte baan, dat was ook te zien in het rijden bij Erwin. De kwalificaties gingen uitstekend en Erwin wist zelfs zijn eigen ronde record aan te scherpen met maar liefst 0,4 sec en dat is voldoende voor de polepositie !! 

Op zaterdag de warm-up ging het ook weer goed en we waren klaar voor de race, helaas was het gaan regenen en tijdens onze race voorspelde ze zelfs nog meer regen. De start ging goed en Erwin reed mooi gecontroleerd rond. Totdat er een stortbui over Assen heen kwam en het zicht erg slecht werd, op plekken stond er water op de baan wat moeilijk te zien was en in ronde 3 ging het bijna mis. Erwin reed start finish op en bij het aan remmen van de haarbocht blokkeerde zijn voorwiel door een plaswater die hij niet gezien had. Gelukkig wist Erwin zijn motor nog overeind te houden maar een grindbak was onvermijdelijk. Door zijn vele jaren motorcross ervaring kwam hij zelfs ongeschonden uit de grindbak. Helaas hierdoor wel veel plekken verloren maar de wedstrijd was nog lang. Het was even kijken en aanvoelen en snel had hij zijn ritme weer te pakken en wist nog terug te rijden tot een geweldige 3de plek.

Zondag de warm-up was de baan nog wat vochtig maar prima te doen. De baan was gedurende de dag mooi opgedroogd en de voorspellingen waren ook goed. Dus de regenbanden eruit en de slicks erin!! Race 2 begon goed en deed Erwin weer mee voor het podium. Na 3 rondes begon het toch weer te regenen en het werd steeds gladder met de slicks. Erwin vond het een te groot risico en ging op safe rijden en kwam uit eindelijk nog als 4de over de finish. 

We hebben in het kampioenschap een goede slag geslagen en veel van dit weekend geleerd.


Pole Position voor Erwin Jacobs

Erwin kent een goede 1ste dag op Assen en mag Race 7 en 8 vanaf pole vertrekken!!! Lees op de site van RaceReport het volledige verslag. 


Oscherslebe Race 5 en 6

Oscherslebe stond op de kalender dit weekend.

Een nieuw circuit voor Erwin, donderdag vroeg in de middag waren we vertrokken en met heel veel file en veel regen kwamen we na 7 uur rijden aan op het circuit in Oscherslebe. Op vrijdag stond stond er een warm up en kwalificatie 1 op het programma. Het weer was erg slecht maar toch aan de warm up begonnen. Na 3 rondes eruit gegaan omdat het zelfs met regenbanden niet te doen was en besloten de rest van de dag niet meer te rijden. Dit omdat ze voor de rest van het weekend heel mooi weer voorspelde en dus geen zin had om veel risico te lopen op een spekgladde baan met het risico op schade of blessures. Zaterdags was de baan zoals verwacht droog. Om 12 uur hadden we de tweede kwalificatie en dat waren de eerste meters op het droge Oscherslebe. Veel rijders hadden s`morgens extra sessies geboekt om meters te kunnen maken. Ondanks dat ik dat niet gedaan had wist ik toch een mooie 4de tijd te zetten. Race 1 zou om half 6 verreden worden maar door een ernstig ongeval in een andere klasse, werd deze verzet naar zondag. Zondag hadden we al vroeg de warm up waar Erwin al direct een 2de tijd klokte. Race 1 was een uurtje later, deze ging heel goed. Lang aan de leiding gereden maar helaas niet vast kunnen houden en als 2de gefinisht. Race 2 was ook weer een uurtje later wat een nadeel was. omdat we geen extra set wielen hebben konden we geen nieuwe banden erop leggen omdat het te kort tijd zou zijn om de banden ook goed warm te krijgen. Dus met oude banden race 2 in gegaan, deze ging boven verwachting weer goed en mooi als 2de gefinisht. Erwin staat momenteel 1 in de tussenstand en is zelfs een aantal punten uitgelopen op de nummer 2 en 3.


Winst voor Erwin in race 4 op Assen!!

Erwin had een goede kwalificatie achter de rug. in de eerste kwalificatie wist hij een 1.56 te rijden en dat was goed voor P4.

De tweede kwalificatie besloten om met dezelfde banden te rijden zodat we in de race verse banden hadden. Zelfs in de tweede kwalificatie zijn de ronde tijd aan gescherpt 1.53.7 goed genoeg voor p2 in de Proclass 600.

 

De race was bijna perfect, direct vanaf de start aan de leiding. Met een groepje van 3 rijders was het een mooie strijd van begin tot eind. In de laatste ronde in de Geert Timmer chicane probeerde Remy Pater nog het nog om de leiding over te nemen. Dit lukte voor heel even maar Erwin kwam beter uit de chicane en wist de leiding net voor de streep weer over te nemen van Remy met 0.150sec verschil over de finish.


Training Hockenheim

We hadden een extra circuit dag geboekt op een nieuwe baan om zo meer te leren.

Voor Erwin was dit een nieuwe baan en we hadden ons voorgesteld om vooral te genieten en proberen zo veel mogelijk te leren door gewoon meters te maken en dingen uit te proberen. Aan het eind van de dag was het gevoel dan ook erg goed en ook weer dingen geleerd die we mee konden nemen naar de volgende wedstrijden.


Erwin net naast het Podium tijdens Race 3 Assen

Race 3 in Assen was er een om niet te vergeten!!

In de eerste kwalificatie was het er even inkomen en rijden ging prima. De tweede kwalificatie hadden we nieuwen banden gepakt en dit pakte goed uit P4 Proclass 600 , P6 gecombineerd.

Met de start van Race 3 ging het direct perfect, Erwin wist zich met de start door te drukken naar de koppositie. Met een mooie groep van 5 rijders was het iedere ronde stuivertje wisselen. Hele mooie wedstrijd, helaas greep Erwin net naast het podium en kwam hij als 4de over de finish. Maar heel tevreden over de resultaten en een dag waar we heel veel geleerd hebben.  


Mooie 4de plaats Race 2 Assen

Nadat we vorig weekend van het WSBK hebben mogen genieten mochten wij weer naar Assen voor race 2.

De kwalificaties gingen goed en Erwin liet zien dat hij tijdens de eerste race begin april veel geleerd heeft. Rijden ging soepel en gecontroleerd. Hij wist een 9de gecombineerde tijd neer te zetten wat een mooie uitgangpositie voor de race.

De start was goed , Erwin wist meteen een aantal plekken goed te maken en wist dit ook vast te houden. 4de plaats, helaas net naast het podium maar het resultaat mag er zijn. Erwin leert steeds iets bij wanneer hij op de motor stapt en dat is goed. Het team geloofd dat de podiums vanzelf gaan komen dit seizoen!

 


Seizoen opener Assen race 1

Na een half jaar stil gezeten te hebben was het dan eindelijk weer zover. De eerste race op Assen stond op het agenda!!

Het was even wennen na een lange winterbreak en daar had Erwin toch even zijn tijd voor nodig. Na een half jaar niet op de motor gezeten te hebben en een nieuwe organisatie en klasse was dit ook helemaal niet gek. Toch wist Erwin een nette 9de tijd neer te zetten waar we allemaal positief verrast over waren. We wisten niet wat we ervan moesten verwachten in de nieuwe klasse.

Met de start van Race 1 wist Erwin een bliksem start te maken en ging van 9 naar 2!! Dit tempo was duidelijk net te hoog nog en zakten al snel een aantal plekken terug. Uiteindelijk toch op een mooie 7de plek geëindigd. Het niveau is een stuk hoger en de groep is goed aan elkaar gewaagd. Hopelijk kunnen we snel nog een stapje zetten in de ronde tijden en dan belooft het een spannend seizoen te worden.